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Merck

248M-9

Sigma-Aldrich

Ep-CAM/Epithelial Specific Antigen (Ber-EP4) Mouse Monoclonal Antibody

Anmeldenzur Ansicht organisationsspezifischer und vertraglich vereinbarter Preise


About This Item

UNSPSC-Code:
12352203
NACRES:
NA.41

Biologische Quelle

mouse

Qualitätsniveau

100
500

Konjugat

unconjugated

Antikörperform

culture supernatant

Antikörper-Produkttyp

primary antibodies

Klon

Ber-EP4, monoclonal

Beschreibung

For In Vitro Diagnostic Use in Select Regions (See Chart)

Form

buffered aqueous solution

Speziesreaktivität

human

Verpackung

vial of 0.1 mL concentrate (248M-94)
vial of 0.5 mL concentrate (248M-95)
bottle of 1.0 mL predilute (248M-97)
vial of 1.0 mL concentrate (248M-96)
bottle of 7.0 mL predilute (248M-98)

Hersteller/Markenname

Cell Marque

Methode(n)

immunohistochemistry (formalin-fixed, paraffin-embedded sections): 1:50-1:200

Isotyp

IgG1κ

Kontrolle

colon carcinoma

Versandbedingung

wet ice

Lagertemp.

2-8°C

Visualisierung

cytoplasmic

Angaben zum Gen

human ... EPCAM(4072)

Allgemeine Beschreibung

Epithel-Zelladhäsionsmolekül (Ep-CAM) ist ein transmembranes Glykoprotein, das auf der Zellmembran der meisten Epithelgewebe lokalisiert ist. Bei den meisten Epithelneoplasien wurde eine Immunreaktivität mit dem Antikörper für Ep-CAM festgestellt. Die meisten Nicht-Epithel-Neoplasien weisen jedoch keine Expression von Ep-CAM auf. Ep-CAM wird in Mesothelzellen, Hepatozyten und Lymphozyten nicht exprimiert. In Verbindung mit anderen Markern kann Ep-CAM als Hilfe zum Bestimmen des epithelialen Ursprungs von Neoplasien wie Lungenadenokarzinom eingesetzt werden.

Qualität


IVD

IVD

IVD

RUO

Verlinkung

Ep-CAM-positive Kontrollobjektträger, Produkt-Nr. 248S, sind für die Immunhistochemie (formalinfixierte Paraffinschnitte) vorgesehen.

Physikalische Form

Lösung in Tris-Puffer, pH-Wert 7,3–7,7, mit 1 % BSA und <0,1 % Natriumazid

Angaben zur Herstellung

Laden Sie die für Ihre Produktcharge und Ihr Format geltende Gebrauchsanweisung herunterHinweis: Dies erfordert einen Schlüsselcode, der auf Ihrer Verpackung oder Ihrem Produktetikett angegeben ist.

Sonstige Hinweise

Den Technischen Kundendienst erreichen Sie unter: 800-665-7284 oder per E-Mail: service@cellmarque.com

Rechtliche Hinweise

Cell Marque is a trademark of Merck KGaA, Darmstadt, Germany

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Nelson G Ordóñez
Advances in anatomic pathology, 13(1), 16-25 (2006-02-08)
At present, a large number of immunohistochemical markers that can be used in the differential diagnosis between epithelioid peritoneal mesotheliomas and serous carcinomas are available. However, great differences of opinion exist regarding the individual value of some of these markers.
N G Ordóñez
American journal of clinical pathology, 109(1), 85-89 (1998-01-14)
Although most studies have indicated that Ber-EP4 immunostaining can assist in differentiating epithelial pleural mesotheliomas from adenocarcinomas that metastasize to the pleura, the percentage of positive cases has varied greatly among different studies. Authors of a recent publication concluded that
Nelson G Ordóñez
Modern pathology : an official journal of the United States and Canadian Academy of Pathology, Inc, 19(3), 417-428 (2006-01-18)
As both mesotheliomas and squamous carcinomas can present a wide variety of morphological patterns, they can on occasion be confused. Recently, some groups of investigators have called attention to the difficulties that sometimes exist in distinguishing between these malignancies and
C K Ma et al.
American journal of clinical pathology, 99(5), 551-557 (1993-05-01)
Distinguishing primary hepatocellular carcinoma (HCC) from metastatic carcinomas to the liver is often difficult, if not impossible, particularly in needle biopsy and fine-needle aspiration specimens. In an attempt to identify a specific immunohistochemical profile that would distinguish HCC from metastatic
R Carella et al.
The American journal of surgical pathology, 25(1), 43-50 (2001-01-06)
Immunohistochemistry provides an important indicator for differential diagnosis between pleural malignant mesothelioma and lung adenocarcinoma, which have complex therapeutic and medicolegal implications. To pinpoint a reliable, restricted panel of markers, the authors evaluated the efficacy of select commercial antibodies in

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